نایبرئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف این است که کشور زمستان را بدون خاموشی برق و افت فشار گاز پشت سر بگذارد اظهار کرد: با صرفهجویی در مصرف و مدیریت دقیق انرژی، امکان عبور از پیک مصرف زمستان بدون تنش وجود دارد.
کد خبر: ۲۸۰۴ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
کد خبر: ۲۷۱۲ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۱۴
با افزایش ناترازی برق و الزام قانونی صنایع به تأمین بخشی از انرژی مصرفی خود از منابع تجدیدپذیر، اجرای طرح احداث نیروگاههای خودتأمین به نقطهای تعیینکننده برای پایداری شبکه و استمرار تولید صنعتی رسیده است. برآوردها نشان میدهد هزینه احداث نیروگاه خورشیدی به ازای هر مگاوات بین ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان است و درصورت بیتوجهی صنایع، جریمههایی معادل همین رقم در انتظار آنها خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۹۲ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۱۳
مدرس دانشگاه و متخصص شبیهسازی عملکرد ساختمان گفت: مشکل اصلی در حوزه انرژی کمبود مقررات نیست، بلکه نبود دستورالعمل اجرایی شفاف است که اجرای مبحث ۱۹ را سلیقهای و غیرهماهنگ کرده است.
کد خبر: ۲۶۸۹ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۱۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس از احتمال طرح موضوع اصلاح قیمت حاملهای انرژی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۵ خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۵ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۱۳
معاون وزیر نیرو گفت: با مشارکت مردم و خرید و فروش گواهی صرفهجویی در بورس انرژی، مسیر توسعه بازار بهینهسازی انرژی هموار شده است.
کد خبر: ۲۶۳۹ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۰۷
وزیر نیرو گفت: مسابقه و رقابت بین تولید و مصرف، یکدور باطل است که باید با اصلاح الگوی مصرف و بهینهسازی، همزمان با افزایش ظرفیت تولید، این مسابقه متوقف شود.
کد خبر: ۲۶۳۸ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۰۷
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: در سالهای اخیر، روند افزایش بیسابقه شدت تقاضا و ناترازی انباشته به معضلی بزرگ تبدیل شده و بخش پاییندستی صنعت نفت را تحت فشار بیسابقهای قرار داده است.
کد خبر: ۲۵۷۰ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۰۱
رئیسجمهور با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در مصرف انرژی صرفه جویی صورت بگیرد اظهار کرد: باید فرهنگ درست مصرف کردن در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۲۴۹۳ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۷
مشاور وزیر نفت با بیان اینکه یکسری از سیاستهای ما در حوزه انرژی که یکی از محورهای اصلی آن برق است، اشتباه است اظهار کرد: ضرر کارگاههای تولیدی از قطعی برق را چند ماه بعد خواهیم دید.
کد خبر: ۲۴۷۳ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۶
یک مقام مسئول با تأکید بر ضرورت اجرای ماده ۴۶ قانون برنامه پنج ساله گفت: شدت مصرف انرژی در ایران برای ساختوساز، سه برابر متوسط جهانی است و کاهش آن باید به اولویت ملی تبدیل شود.
کد خبر: ۲۴۶۸ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۵
رئیس مجلس گفت: در مجموع انرژی فسیلی یعنی نفت و گاز رتبه اول را در جهان داریم اما امروز با قطعی برق و گاز مواجه هستیم، چون تفکر سیستمی نداریم.
کد خبر: ۲۴۶۶ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۵
آخر شهریور، پایان مهلت تصویب اساسنامه سازمان بهینهسازی مصرف انرژی است.
کد خبر: ۲۴۶۵ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۵
مدیر بهینهسازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از صرفهجویی ۱.۷ میلیارد مترمکعب گاز با اجرای طرحهای بهینهسازی در چهار سال اخیر خبر داد و گفت: امسال نیز با اجرای ۸۴ طرح بهینهسازی برآورد میشود که ۲۶۰ میلیون مترمکعب کاهش مصرف محقق شود.
کد خبر: ۲۴۵۵ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۴
مشاور رئیسجمهور با بیان اینکه در بخش بنزین روزانه با کسری ۳۰ تا ۳۵ میلیون لیتری مواجهیم که باید منابع دولت را صرف واردات آن کنیم اظهار کرد: اگر ناترازی گاز با همین روند ادامه یابد، در سال ۱۴۲۰ با ناترازی ۵۱۲ میلیون مترمکعبی مواجه میشویم.
کد خبر: ۲۴۵۰ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۴
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: افزایش راندمان نیروگاهها، تنوع سوخت نیروگاهی و استفاده از تجهیزات با راندمان بالا در صنایع میتواند به کاهش ناترازی کمک کند.
کد خبر: ۲۴۴۹ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۴
مشاور رئیسجمهور گفت: صرفهجویی در مصرف انرژی نباید فقط در حلقه نهایی زنجیره مدنظر قرار گیرد، بلکه بهینهسازی کل زنجیره تولید بهویژه در نیروگاهها و صنایع بزرگ که بیشترین مصرفکنندگان انرژی هستند، ضرورتی اجتنابناپذیر است.
کد خبر: ۲۴۴۸ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۴
مدیرعامل برق منطقهای تهران با بیان اینکه ظرفیت تأمین برق در شبکه ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت اظهار کرد: هدف از این اقدام، تأمین پایداری شبکه و جلب سرمایهگذاری بیشتر در بخش انرژی است.
کد خبر: ۲۴۴۵ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۴
رئیسجمهور از تمام وزیران و مسئولان دستگاههای اجرایی خواست در حوزه مدیریت و کنترل منابع، مصارف و بهویژه مصرف انرژی دستگاه تحت مدیریت، بهصورت کامل مسئولیت خود را ایفا و گزارش اقدامهای انجامشده را طی یک ماه آینده ارائه کنند.
کد خبر: ۲۴۴۴ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۴
مدیر بهینهسازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: پویش کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی با مشارکت ۱۴۲ هزار نفر از ۳۸ شهر کشور و بدون استفاده از اعتبارات دولتی برگزار شده است.
کد خبر: ۲۴۱۵ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۶/۲۲