معاون وزیر نیرو از ارائه ابتکار جدید ایران برای ایجاد «کنسرسیوم انرژی سازمان همکاری شانگهای» خبر داد و اعلام کرد: پیشنویس تفاهمنامه و اساسنامه این کنسرسیوم توسط ایران تدوین و به دبیرخانه سازمان ارائه شده و انتظار میرود پس از بررسی، به عنوان یکی از اسناد اجلاس سران کشورهای عضو مطرح شود.
کد خبر: ۷۴۱۹ تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
معاون برق و انرژی وزیر نیرو در نشست وزرای انرژی سازمان همکاری شانگهای با تأکید بر ضرورت گسترش همکاریهای منطقهای در حوزه انرژی، پنج پیشنهاد عملیاتی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همکاریهای انرژی میان کشورهای عضو این سازمان ارائه کرد.
کد خبر: ۷۳۹۸ تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
ششمین نشست وزیران انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روز جمعه ۱۹ ژوئن ۲۰۲۶ به ریاست جمهوری قرقیزستان و به صورت ترکیبی(حضوری و مجازی) در شهر بیشکک برگزار شد و شرکتکنندگان بر توسعه همکاریهای انرژی، تقویت امنیت انرژی منطقه و حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.
کد خبر: ۷۳۹۲ تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۲۹