۱۴:۱۴

۱۴۰۴/۰۲/۰۱

سخنگوی وزارت خارجه: امیدواریم کویت برای مذاکره درباره آرش پاسخ مثبت دهد

سخنگوی وزارت خارجه: امیدواریم کویت برای مذاکره درباره آرش پاسخ مثبت دهد
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مطرح شدن مجدد ادعا‌های کویت درباره میدان گازی آرش گفت: موضوع میدان مشترک آرش باید با عنایت به حقوق تاریخی و حقوق عرفی طرفین، مورد مذاکره و مصالحه قرار بگیرد.
کد خبر : ۷۶۴

به گزارش هاب‌صنعت؛ اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز(دوشنبه، یکم اردیبهشت) در نشست خبری در واکنش به مطرح شدن مجدد ادعا‌های کویت در خصوص میدان گازی آرش اظهار کرد: به‌صورت یک اصل، تکرار یک ادعا از طریق رسانه، حقی را برای هیچ دولتی ایجاد نمی‌کند. بیان مکرر مواضع یکجانبه در مورد موضوعی که باید از طریق مذاکره حل‌وفصل شود از لحاظ قانونی هیچ جایگاهی را برای طرف مقابل ایجاد نمی‌کند.

وی اظهار کرد: موضوع میدان مشترک آرش باید با عنایت به حقوق تاریخی و حقوق عرفی طرفین، در اینجا مشخصاً جمهوری اسلامی ایران مورد مذاکره و مصالحه قرار بگیرد. اکنون نیز من دعوت می‌کنم از دوستان کویت که به دعوت جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره به منظور حل‌وفصل این موضوع پاسخ مثبت دهند و این موضوع میدان مشترک را به یک موضوع دیگر برای تفاهم و دوستی بین ۲ ملت تبدیل کنند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha