۱۱:۳۴

۱۴۰۵/۰۴/۰۷

هشدار قاطع ایران به متخلفان و متجاوزان

مذاکره
بامداد گذشته و در پی حمله آمریکا به تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی ایران و نقش تفاهم اسلام‌آباد، نیرو‌های دریایی و هوافضای سپاه پاسداران با اجرای عملیات موشکی و پهپادی، پاسخ قاطعی به این تجاوز دادند.
کد خبر : ۷۶۲۱
به گزارش هاب صنعت؛

در پی نقض تفاهم‌نامه اسلام آباد از سوی آمریکا، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران شب گذشته با اجرای عملیاتی قاطع، به تجاوز اخیر این کشور پاسخ دادند.

بر اساس تفاهم‌نامه اسلام‌آباد، مسئولیت ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز بر عهده جمهوری اسلامی ایران است. در همین چارچوب، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۱ خرداد ۱۴۰۵ با دو فروند کشتی متخلف که قصد عبور غیرقانونی از تنگه هرمز را داشتند، برخورد کرد و این شناور‌ها هدف قرار گرفتند.

به دنبال این اقدام قانونی، آمریکا بامداد یکشنبه ۷ تیر ۱۴۰۵ با حمله به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی ایران، تفاهم نامه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ را نقض کرد.

پاسخ قاطع سپاه به تجاوز آمریکا

این اقدام موجب شد تا سپاه پاسداران پاسخ تجاوز و نقض عهد آمریکا را با قدرت بدهد. 

بر همین اساس روابط عمومی سپاه بامداد امروز از اجرای عملیات مشترک موشکی و پهپادی نیرو‌های دریایی و هوافضای سپاه در پاسخ به تجاوز‌های آمریکا خبر داد. 

در این بیانیه تأکید شد که دشمن با حمله به مواضع ساحلی جمهوری اسلامی، تفاهم اسلام‌آباد را نقض کرده و پاسخ نیرو‌های مسلح ایران، قاطع و بازدارنده بوده است.

سپاه همچنین اعلام کرد که از این پس با کشتی‌های متخلف با قدرت بیشتری برخورد خواهد شد و هرگونه تجاوز احتمالی دشمن، صرف‌نظر از ابعاد آن، با پاسخی خردکننده مواجه خواهد شد.

وزارت خارجه: آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست

وزارت امور خارجه کشورمان نیز با صدور بیانیه‌ای تجاوز آمریکا را به شدت محکوم و اعلام کرد که این اقدام، نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند نخست یادداشت تفاهم خاتمه جنگ است و نشان می‌دهد آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست.

وزارت امور خارجه در پایان بیانیه خود با یادآوری مسئولیت شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور، مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، تأکید کرد.

پایگاه‌های آمریکایی از تبعات اقدامات واشنگتن مصون نخواهند بود

فرماندهی نیروی دریایی سپاه نیز با تأکید بر اشراف کامل جمهوری اسلامی بر تنگه هرمز اعلام کرد: «شلیک‌های کور آمریکا به سیریک معمای اشراف ما بر تنگه را حل نمی‌کند، اما شلیک‌های ما به متخلفان، راه روشن عبور را به سایر شناور‌ها یادآوری می‌کند.» 

این فرماندهی همچنین هشدار داد که پایگاه‌های آمریکایی در منطقه از تبعات اقدامات واشنگتن مصون نخواهند بود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha