دادههای ماهوارهای نشان میدهد، مسیر کشتیرانی عمان در تنگه هرمز خالی از کشتیست.
پس از اینکه عمان اعلام کرد بهدنبال ایجاد یک مسیر دریایی موقت در تنگه هرمز است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعدازظهر پنجشنبه هشدار داد تنها مسیر ایرانی امن است و با شناورهای متخلف برخورد میشود.
ساعاتی بعد، یک کشتی باری و ظهر امروز یک نفتکش هدف حمله پرتابه قرار گرفتهاند.
نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس هم اعلام کرده، از مسیر ایرانی عبور نکنید، عواقبش به عهده خودتان است.
حالا سیانان میگوید، نیروی دریایی آمریکا تلاش میکند، گذرگاه آبی نزدیک عمان را گسترش دهد؛ دبیرکل سازمان بینالمللی دریانوردی میگوید، دو مسیر داریم، یکی ایران، یکی عمان که تحت کنترل آمریکاست، اما رسانههای هندی میگویند، بزرگترین شرکت پالایشی کشورشان برای حمل نفت و الپیجی، بدون کشتی مانده است، زیرا شرکتهای کشتیرانی، برای تردد در هرمز کشتی کرایه نمیدهند.
انتهای پیام/