۰۲:۲۸

۱۴۰۵/۰۴/۰۶

دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی: بیش از ۶۰۰ کشتی همچنان در تنگه هرمز گرفتار هستند

تنگه هرمز
دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ کشتی همچنان در تنگه هرمز گرفتار هستند اظهار کرد بیشتر کشتی‌ها از مسیر شمالی تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده می‌کنند. 
کد خبر : ۷۵۸۵
به گزارش هاب صنعت؛

دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ کشتی همچنان در تنگه هرمز گرفتار هستند اظهار کرد: از آغاز بحران فعلی در تنگه هرمز، ۱۴ ملوان کشته شده‌اند. ما در حال بررسی هدف قرار گرفتن یک کشتی دیروز پس از عبور از تنگه هرمز از مسیر جنوبی هستیم.

وی افزود:  ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم و مذاکراتی را برای فعال کردن کریدور‌های تخلیه برگزار کرده‌ایم. ما بر تأمین آب و سوخت برای کشتی‌ها، غذا و کمک‌های پزشکی به دریانوردان سرگردان تمرکز داریم.

دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی افزود: کشتیرانی دریایی نباید به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی در هیچ درگیری ژئوپلیتیکی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما با مقامات عمان، ایران و ایالات متحده در تماس هستیم و آنها قویاً از ما حمایت می‌کنند افزود: بیشتر کشتی‌ها از مسیر شمالی تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha