۲۱:۲۴

۱۴۰۵/۰۴/۰۵

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران: پروژه شرکت‌های کارور با سرعت در حال اجراست

مصرف گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های کارور پروژه‌ای است که از پارسال آغاز شد، اما به دلیل شرایط جنگی با تأخیر روبه‌رو شد، گفت: این پروژه اکنون با سرعت و شدت بیشتری در حال پیگیری و اجراست.
کد خبر : ۷۵۶۸
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از شانا، علیرضا اعوانی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران درباره مهم‌ترین اقدام برای کاهش مصرف گاز در بخش خانگی، بیان کرد: شرکت‌های کارور به عنوان واسط میان مجموعه وزارت نفت و مصرف‌کنندگان یا همان مشترکان عمل می‌کنند و با مجموعه‌ای از اقدام‌های فرهنگی، فنی و تکنیکی به کاهش مصرف گاز کمک می‌کنند.

وی با اشاره به این عملکرد‌ها گفت: بهینه‌سازی موتورخانه‌ها، استفاده از بخاری‌های پربازده، تعویض پنجره‌های معمولی با پنجره‌های دوجداره و ارائه مشوق‌ها و پاداش‌های مالی است که در نهایت منجر به کاهش مصرف گاز می‌شود.

اعوانی ادامه داد: این عملکرد‌ها که در چارچوب قانون شرکت ملی گاز ایران و از طریق شرکت‌های کارور در حال اجراست، ما را امیدوار کرده که با سرعت مناسب، به‌ویژه در بخش خانگی، کاهش مصرف محقق شود.

اولویت تامین بخش خانگی

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های استان تهران برای ماه‌های سرد سال گفت: بیشترین مقدار مصرف گاز در زمان اوج اتفاق می‌افتد و استان تهران به دلیل تعداد زیاد مشترکان، سهم قابل توجهی در مصرف گاز کشور دارد. برهمین اساس، هر اقدامی در زمان پیک مصرف در تهران اثر بسیار بزرگی در کشور دارد.

اعوانی ادامه داد: خط قرمز مجموعه شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت، تأمین گاز بخش خانگی است و در شرایط ناترازی، اولویت نخست با این بخش است؛ زیرا برخلاف برخی کشورها، امکان جایگزینی سوخت دوم در بخش خانگی به راحتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به ناترازی موجود و کاهش بخشی از تولید گاز در اثر جنگ ۴۰ روزه، ناچار هستیم برخی محدودیت‌ها را برای واحد‌های صنعتی و تجاری اعمال کنیم تا بتوانیم گاز بخش خانگی و دیگر بخش‌ها از جمله خدمات و مصارف عمومی را تأمین کنیم.

محدودیت‌ها برای مصارف غیرضروری و پرمصرف

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: بخشی از باغ‌ویلا‌ها که در مناطق خوش‌نشین قرار دارند، خالی از سکنه هستند، اما در فصل زمستان گاهی سیستم‌های گرمایشی آنها روشن می‌ماند؛ به همین دلیل قطع گاز این ویلا‌ها از جمله اقدام‌های ما در زمان اوج مصرف است.

اعوانی افزود: همچنین مصرف‌کنندگانی که از وسایل گرمایشی در فضای باز مانند گرماتاب‌ها استفاده می‌کنند، در زمان اوج مصرف مشمول محدودیت و گاز آنها قطع می‌شوند. این موضوع دارای چارچوب قانونی است و در زمان ناترازی به‌طور مشخص اجرا می‌شود.

وی گفت: همچنین استفاده از گاز برای استخر‌های روباز در شرایط اوج مصرف توجیه‌پذیر نیست و این استخر‌ها موظف هستند از سوخت جایگزین استفاده کنند؛ در غیر این صورت گاز آنها در فصل زمستان قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران افزود: گاز ادارات و مؤسسات دولتی که دمای رفاه را رعایت نکنند یا در روز‌های تعطیل و ساعات غیراداری سیستم گرمایشی خود را روشن نگه دارند، قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس گشت‌های پایش، همکاران ما به مراکز دولتی، عمومی، تجاری و دیگر مراکز پرمصرف مراجعه می‌کنند و در صورت رعایت نکردن استاندارد‌های مصرف، نسبت به قطع گاز آنها اقدام می‌شود، افزود: هدف از این عملکردها، مدیریت مصرف در بخش‌های غیرضروری و تأمین پایدار گاز برای بخش خانگی است تا مشترکان خانگی با چالش مواجه نشوند.

اعوانی در پاسخ به پرسشی درباره مدیریت مصرف استانی گفت: برنامه‌ها به‌طور ملی اعلام و بخش عمده‌ای از اقدام‌ها در حوزه فرهنگی است. استان تهران ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک دارد که در روز‌های اوج، مصرف گاز به حدود ۱۲۷ تا ۱۲۸ هزار مترمکعب می‌رسد. این یعنی ۱۶ درصد از گاز تولیدی کل کشور در تهران مصرف می‌شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha