وزارت خارجه پاکستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مذاکرات فنی در سطح کارشناسی میان ایران و آمریکا، با میانجیگری پاکستان و قطر، هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.
به گفته سخنگوی این وزارتخانه، رایزنیها با طرفهای ایرانی و آمریکایی برای اجرای مؤثر تفاهمنامه ادامه دارد و توافق شامل ایجاد خط ارتباط مستقیم میان تهران و واشنگتن برای جلوگیری از بروز مشکلات است.
در همین راستا، پیش از این، نخستوزیر قطر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشالتایمز» تصریح کرد که ایجاد یک خط تلفن مستقیم میان ایالات متحده و ایران برای جلوگیری از کارشکنی بازیگران خرابکار در مسیر بازگشایی تنگه هرمز ضروری است.
ایران و آمریکا روز یکشنبه هفته جاری، نشستهایی را با یکدیگر و با حضور پاکستان و قطر به عنوان میانجی، در بورگناشتوک سوئیس برگزار کردند. این گفتوگوها به تشکیل تیمهای فنی و نظارتی انجامیده و گفتوگوهای فنی در آینده ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام/