سامان قدوسی، مدیرکل روابطعمومی و سخنگوی وزارت نفت، در گفتوگوی تلفنی با برنامه میز اقتصاد شبکه خبر درباره آخرین وضعیت مسیرهای کشتیرانی در تنگه هرمز و تداوم تردد نفتکشها گفت: صنعت نفت پیش از جنگ ١٢ روزه درگیر جنگ بود. طبیعتاً نوع و روش آن با جنگ اخیر متفاوت بود. با توجه به حملاتی که به چندین بخش صنعت نفت وارد شد، کوچکترین اختلالی را در خدمترسانی به مردم شریف ایران شاهد نبودیم.
وی افزود: وزارت نفت روشهای متنوعی برای صادرات نفت دارد. با توجه به رفع تحریم جدید، تدابیر مختلفی برنامهریزی و تعریف شده که مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وزارت نفت انتظار دارد آمریکا به تعهدات خودش در زمینه رفع تحریمها عمل کند و به سازوکار لازم مرتبط با فرآیندهای مالی فروش نفت خام جامه عمل بپوشاند. اگر آمریکا به تعهدات خودش عمل نکند ما هم تدابیر خودمان را مدنظر قرار خواهیم داد.
انتهای پیام/