به نقل از خبرگزاری فارس؛ محمد الهداد، مدیرعامل شرکت توانیر، روز یکشنبه اول تیر در یک نشست خبری اعلام کرد که «تابستان امسال خاموشی خواهیم داشت.»
این اظهارات در حالی مطرح میشود که عباس علیآبادی، وزیر نیرو، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۴۰۵ پس از نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس گفته بود با افزایش ظرفیت تولید و همراهی مردم، وضعیت تأمین برق در تابستان امسال بهمراتب بهتر از سال گذشته خواهد بود و ابراز امیدواری کرده بود که «تابستان بدون خاموشی» سپری شود.
به گفته مقام مسئول وزارت نیرو، ظرفیت عملی تولید برق کشور امسال به حدود ۷۰ هزار مگاوات یا بیشتر میرسد؛ رقمی که در مقایسه با ظرفیت عملی ۶۲ هزار و ۸۰۰ مگاواتی سال گذشته، نشاندهنده افزایش توان تولید برق کشور است.
انتهای پیام/