شرکت کمککننده به رهیابی محمولهنفتی ایران به آمریکا، تنکرترکرز میگوید، ایران در یک هفته گذشته یعنی از فردای امضای تفاهمنامه تا امروز ۳۶ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است.
مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی، مارک دوبوویتز، همان بنیادی که طرح محاصره دریایی ایران را داده بود، چند ساعت بعد از امضای تفاهمنامه گفت: «بازارهای انرژی را دوباره آرام و ذخایر را پر کنید... محکمتر ضربه بزنید و حمله کنید.»
دو روز بعد هم ترامپ گفت که اگر توافق نمیکردیم ۴ هفته دیگر ذخایرمان تمام میشد.
حالا تنکرترکرز میگوید که تقریبا به همین میزان نفت نیز همچنان در آبهای اطراف ایران و روی نفتکشها در حال حمل یا ذخیرهسازی شناور است.
انتهای پیام/