۰۵:۳۲

۱۴۰۵/۰۴/۰۱

اتصال ۲۰ ایستگاه شیر خودکار به سامانه مانیتورینگ در منطقه ۳ انتقال گاز

ناترازی گاز
منطقه ۳ عملیات انتقال گاز ایران با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و بدون نیاز به پیمانکار، بیست ایستگاه شیر خودکار را از طریق نصب دستگاه‌های RTU کم‌مصرف به سامانه مانیتورینگ برخط متصل کرد.
کد خبر : ۷۴۵۸
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رضا امامی گفت: این پروژه که خرداد امسال با مشارکت واحد‌های ICT، IOC و معاونت خطوط لوله به بهره‌برداری رسید، گامی مهم در مسیر هوشمندسازی فرایند‌های عملیاتی منطقه است.

امامی با تأکید بر اهمیت فناوری‌های روز در مدیریت شبکه، افزود: اجرای این پروژه امکان پایش برخط وضعیت تجهیزات و دریافت داده‌های لحظه‌ای از نقاط مختلف شبکه را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل از طراحی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها تا نصب، راه‌اندازی، پیکربندی نرم‌افزاری و ایجاد سامانه مانیتورینگ متمرکز توسط نیرو‌های متخصص منطقه انجام شد، گفت: این رویکرد افزون‌بر تسریع در اجرا، سبب صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌ها و بهره‌گیری حداکثری از توان داخلی شد.

مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز در پایان با اشاره به اینکه توسعه سامانه‌های پایش و کنترل، نقش کلیدی در افزایش آمادگی عملیاتی و مدیریت بهینه دارایی‌های فیزیکی دارد، یادآور شد: نتایج این پروژه افزون‌بر افزایش سطح نظارت، زمینه را برای توسعه بیشتر زیرساخت‌های هوشمند در منطقه فراهم می‌کند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha