۱۷:۰۷

۱۴۰۵/۰۳/۳۱

اذعان رژیم صهیونیستی به بسته بودن تنگه هرمز

تنگه هرمز
درحالی‌که آمریکایی‌ها اصرار دارند که تردد در تنگه هرمز برقرار است، شرکت اسرائیلی پایش دریایی می‌گوید، از دیشب همه چیز تغییر کرده است.
کد خبر : ۷۴۴۳
به گزارش هاب صنعت؛

بررسی‌های شرکت هوش مصنوعی دریایی «ویندارد» نشان می‌دهد که هیچ عبور و مروری در تنگه هرمز وجود ندارد.

صبح امروز هم داده‌های ماهواره‌ای نشان داده بود که فقط کشتی‌هایی با مقصد ایران از تنگه عبور می‌کنند.

به خاطر پیمان‌شکنی آمریکا و اسرائیل در اجرای بند اول تفاهم‌نامه یعنی توقف حملات به لبنان، قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) بعدازظهر دیروز اعلام کرد که تنگه هرمز بسته می‌شود، اما ساعاتی بعد سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد تنگه باز است و وزیر خارجه آمریکا هم گفت که شواهدی در مورد بسته شدن این تنگه نداریم.

حالا این شرکت اسرائیلی می‌گوید، چند ساعت پس از اعلام بسته شدن تنگه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موقعیت‌یاب‌های کشتی‌ها در تنگه هرمز نشان می‌داد که رفت‌وآمد دریایی همچنان به روال عادی ادامه دارد، اما در طول شب، تصویر تغییر کرد و هیچ ترددی از تنگه مشاهده نشد؛ امروز صبح امروز هم فقط دو کشتی تجاری ردیابی شده‌اند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha