رئیس جمهور آمریکا در پیامی مناقشه برانگیز و درحالی که هیاتهای ایران و امریکایی در سوئیس هستند نوشته است: در دوره ۶۰ روزه آتشبس، در تنگه هرمز هیچ عوارضی در کار نخواهد بود، و پس از پایان دوره ۶۰ روزه نیز هیچ عوارضی پرداخت نخواهد شد؛ مگر آنکه، در صورت تکمیل نشدن توافق، این عوارض از سوی ایالات متحده و به نفع آمریکا وضع شود.
وی مدعی شد: آن هم بابت خدماتی که این کشور به عنوان «فرشته نگهبان» کشورهای خاورمیانه ارائه داده، برای جبران هزینههای گذشته، حال و آینده.
ترامپ تلاش میکند تا هزینههایی که در جنگ با ایران به آمریکا تحمیل کرده را از جیب کشورهای عرب خاورمیانه استخراج کند، اما برای ایران این اهمیت دارد که مدیریت تنگه هرمز را رها نکرده و نه برای دریافت غرامت و درآمد مالی بلکه به عنوان تضمینی برای تفوافق آن را حفظ کند.
انتهای پیام/