۱۷:۱۶

۱۴۰۵/۰۳/۳۰

بقایی: هیئت ایرانی به سوئیس می‌رود

مذاکره
سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده ضمن اعلام اینکه هیئت ایرانی به سوئیس سفر خواهد کرد، گفت: سفر سوئیس در جهت پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل انجام می‌شود.
کد خبر : ۷۴۱۲
به گزارش هاب صنعت؛

اسماعیل بقایی، سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده گفت: هیئت ایرانی برای پیگیری و مطالبه اجرای تعهدات طرف مقابل به سوئیس سفر خواهد کرد. 

بقایی اضافه کرد: یادداشت تفاهم به صورت دیجیتالی و توسط ۲ رئیس‌جمهور امضا شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: سفر سوئیس در جهت پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل انجام می‌شود. مذاکرات برای توافق نهایی زمانی شروع می‌شود که اجرای تعهدات شروع شود؛ اما متاسفانه شاهد اجرای تعهدات طرف مقابل نیستیم. باتوجه به تجربه از بدعهدی طرف مقابل باید بصورت جدی مطالبه تعهدات طرف مقابل را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: طرف مقابل در اجرای بند یک یادداشت تفاهم (موضوع لبنان) به وظایفش عمل نکرده است؛ طرف مقابل باید هر چه سریع‌تر تدابیر لازم را اتخاذ کند. یادداشت تفاهم یک بسته است و اگر جزئی از تعهدات انجام نشود کلیات تفاهم دچار مشکل می‌شود به ویژه وقتی در نظر بگیریم که بند یک تفاهم مهمترین بخش از آن هست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ما این تعهد را امضا نکردیم که اجرا نشود؛ این تعهد بعد از چندین هفته مذاکرات بسیار فشرده با تلاش با حسن نیت ایران و مهم‌تر از همه به پشتوانه قدرت و انسجام ملی به نتیجه رسید. قاعدتا برای اجرایش از هر تلاشی که لازم باشد فروگذار نخواهیم کرد.

انتهای خبر/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha