۱۶:۲۳

۱۴۰۵/۰۳/۳۰

آخرین واحد بخار نیروگاه عسلویه به شبکه پیوست

نیروگاه برق
سومین و آخرین واحد بخار نیروگاه عسلویه شب گذشته با موفقیت برای نخستین بار به شبکه سراسری برق کشور سنکرون شد و به مدار تولید پیوست.
کد خبر : ۷۴۱۰
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، معاون برق و انرژی وزارت نیرو اعلام کرد: آخرین واحد بخار نیروگاه عسلویه با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات شب گذشته سنکرون و وارد مدار بهره‌برداری شد. نیروگاه عسلویه پیش از این با ۶ واحد گازی و دو واحد بخار، در مجموع با ظرفیت ۱۳۳۰ مگاوات فعالیت می‌کرد که با تکمیل سومین واحد بخار، توان تولیدی آن به حدود ۱۵۰۰ مگاوات رسید.

به گفته وی، راه‌اندازی واحد سوم بخار این نیروگاه سالانه حدود ۲۸۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی سوخت ایجاد خواهد کرد. همچنین مجموع سه واحد بخار افزوده‌شده، راندمان نیروگاه را به حدود ۵۰ درصد رسانده و موجب صرفه‌جویی سالانه ۸۴۰ میلیون مترمکعب سوخت در کشور می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه در کیلومتر ۲۵ جاده عسلویه به پارسیان در استان بوشهر قرار دارد و یکی از پروژه‌های مهم تامین پایدار برق در جنوب کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha