به گزارش هابصنعت؛ سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه پس از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا گفت: امروز چهار ساعت مذاکره داشتیم که در ادامه جلسه گذشته، اینبار هم روبهجلو بود و موفق شدیم درباره برخی اصول و اهداف به تفاهم بهتری برسیم.
وی با بیان اینکه قرار شد مذاکرات ادامه یابد و وارد مراحل بعدی شود و جلسات کارشناسی شروع شود ادامه داد: از چهارشنبه این هفته مذاکرات فنی در سطح کارشناسان در عمان برگزار خواهد شد.
عراقچی با بیان اینکه شنبه آینده مجدد در عمان ما ملاقات خواهیم کرد و نتیجه کار کارشناسان را بررسی خواهیم کرد افزود: مذاکرات در فضای سازندهای برگزار شد و رو به جلو است. گمانهزنی و تفسیر شخصی با اهداف محتلف همیشه در هر مذاکرهای وجود دارد. هیچگونه از این گمانهزنیها را تایید نمیکنم؛ وقتی مذاکرات به نتیجه برسد نتایج خودشان را نشان خواهد داد.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه مذاکره یکی از کارهای وزارت خارجه است و احتیاجی نیست هیجانی ایجاد شود ادامه داد: ما با دقت کار خودمان را ادامه میدهیم. دلیلی برای خوشبینی زیاد و بدبینی زیاد وجود ندارد. امیدوارم که هفته آینده بعد از جلسات فنی در موقعیت بهتری باشیم.
انتهای پیام/