۲۱:۴۹

۱۴۰۵/۰۳/۲۹

بقایی: برنامه‌ای برای بازرسی آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران نداریم 

هسته ای
سخنگوی وزارت امور خارجه، دعوت جمهوری اسلامی ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران را تکذیب کرد.
کد خبر : ۷۳۹۰
به گزارش هاب صنعت؛

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر دعوت جمهوری اسلامی ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به یادداشت تفاهم خاتمه جنگ مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵، خاطرنشان کرد طبق بند ۸ این سند، مذاکره درباره موضوع هسته‌ای در بازه زمانی ۶۰ روزه انجام می‌شود و البته این امر مستلزم تحقق پیش‌زمینه‌های شروع مذاکرات وفق بند ۱۳ خواهد بود.

بقایی همچنین یادآوری کرد وفق بند ۹ یادداشت تفاهم مزبور، در طول دوره ۶۰ روزه، وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای ایران حفظ خواهد شد و بر این اساس، بازرسی از تاسیساتی مانند بوشهر که تاکنون انجام می‌شد، ادامه پیدا می‌کند، اما بازرسی از تاسیساتی که دسترسی آژانس به آنها به‌دلیل حملات نظامی مجرمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی متوقف شد منوط به روند مذاکرات و نتیجه آن خواهد بود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha