۰۱:۰۷

۱۴۰۵/۰۳/۲۹

جدیدترین گزارش کپلر از تنگه هرمز

تنگه هرمز
وضعیت تردد دریایی در تنگه هرمز تا ۱۷ ژوئن نشان می‌دهد که حجم ترانزیت در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.
کد خبر : ۷۳۷۵
به گزارش هاب صنعت؛

کپلر گزارش داده است که فعالان حوزه کشتیرانی ترجیح داده‌اند به جای ورود به مسیر‌های پرریسک، با رویکردی بسیار محتاطانه عمل کنند.

وضعیت تردد دریایی در تنگه هرمز تا ۱۷ ژوئن نشان می‌دهد که حجم ترانزیت در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و اگرچه اکثر کشتی‌ها با پایبندی به مسیر‌های ساحلی ایران در حال حرکت هستند و از ۱۰ مه تاکنون خبری از حملات فیزیکی نبوده است، اما این ثبات لزوماً به معنای احیای رونق تردد نیست.

تحلیل‌گران معتقدند این حجم پایین از تردد، بازتابی از فضای مذاکراتی فعلی است.

در حالی که ایران و آمریکا در حال بررسی یک تفاهم‌نامه ۶۰ روزه برای حفظ امنیت دریایی و چارچوب آتش‌بس هستند، فعالان حوزه کشتیرانی ترجیح داده‌اند به جای ورود به مسیر‌های پرریسک، با رویکردی بسیار محتاطانه عمل کنند.

به نظر می‌رسد تا زمانی که نتایج ملموس مذاکرات مشخص نشود، الگوی رفتاری کشتی‌ها تغییر چشمگیری نخواهد کرد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha