۱۶:۴۱

۱۴۰۵/۰۳/۲۸

طرح ضربتی افزایش تولید گاز راهکاری برای مدیریت ناترازی انرژی

صادرات گاز
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای طرح ضربتی افزایش تولید گاز در بخش خشکی از جمله تدابیر و راهکار‌های وزارت نفت برای مدیریت ناترازی انرژی است، گفت: با توجه به رشد مصرف گاز در کشور و نیاز صنایع و نیروگاه‌ها، افزایش تولید از میدان‌های خشکی اقدامی مهم و ضروری است.
کد خبر : ۷۳۵۵
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از شانا، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدبیر وزیر نفت در اجرای طرح ضربتی افزایش تولید گاز، بیان کرد: با توجه به رشد مصرف گاز در کشور و نیاز صنایع و نیروگاه‌ها، افزایش تولید از میدان‌های خشکی اقدامی مهم و ضروری است.

وی افزود: استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش تولید گاز می‌تواند بخشی از ناترازی انرژی در کشور را مدیریت کند.

عضو کمیسیون مجلس مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های نفتی را عامل مهمی در تسریع روند توسعه دانست و گفت: تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌تواند سرعت اجرای طرح‌های بزرگ انرژی را افزایش و بهره‌وری اقتصادی پروژه‌ها را بالا برد.

سنگدوینی تصریح کرد: توسعه میدان‌ها و افزایش تولید تنها بخشی از راهکار مدیریت منابع گازی است و در کنار آن باید به جمع‌آوری گاز‌های همراه نیز توجه جدی داشت.

وی ادامه داد: مشعل‌سوزی علاوه بر اتلاف منابع ارزشمند انرژی، آثار محیط زیستی قابل توجهی نیز دارد و کاهش آن یک ضرورت اقتصادی محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی سوم روند فعالیت‌های صنعت نفت هیچگاه متوقف نشد، گفت: استمرار تولید و توسعه میدان‌های نفت و گاز در شرایط جنگی نشان‌دهنده توانمندی فنی، تجربه مدیریتی و تعهد بالای وزیر نفت، مدیران و کارکنان این صنعت راهبردی است.

شایان یادآوری است که محسن پاک نژاد، وزیر نفت چندی پیش از اجرای طرح ضربتی افزایش تولید گاز در بخش خشکی خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، برنامه افزایش تولید گاز در کنار توسعه میدان‌ها و جمع‌آوری گاز‌های همراه، با شتاب در حال پیگیری است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha