۲۳:۱۳

۱۴۰۵/۰۳/۲۷

بقایی: برنامه‌های ما برای نشست سوئیس تغییر نکرده است

مذاکره
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد تا این لحظه هیچ تغییری در برنامه‌های ایران برای برگزاری نشست ژنو ایجاد نشده و یکی از ایده‌ها این است که امضای تفاهم نامه از جانب روسای جمهور دو کشور انجام شود که در حال بررسی است.
کد خبر : ۷۳۴۱
به گزارش هاب صنعت؛

بقایی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی در لبنان به معنی نقض تفاهم‌نامه خواهد بود و تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد. دو طرف تفاهم کردند که در بازه ۶۰ روزه برای تفاهم نهایی مذاکره کنند. باید تا ۳۰ روز به محاصره دریایی پایان دهند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اضافه کرد: درباره تنگه هرمز قرار شده که در مدت مشخصی، ترافیک دریایی را به حالت عادی برگردانیم. این وظیفه خود ماست و فقط ما انجام می‌دهیم و نیازی به مشارکت یا مداخله طرف‌های دیگر نخواهد بود. برای تدوین ساز و کار مدیریت تنگه هرمز، ایران و عمان همکاری خواهند کرد و هر جا لازم باشد با کشور‌های دیگر منطقه تبادل نظر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا الان برنامه‌های ما برای نشست ژنو تغییر نکرده است. درباره نحوه امضای تفاهم نامه، یکی از ایده‌ها این است که از جانب روسای جمهور دو کشور انجام شود که در حال بررسی است؛ از لحاظ شکلی متن تفاهم‌نامه، متن یک و نیم صفحه‌ای است، ۱۴ بند دارد.

بقایی تاکید کرد که آمریکا متعهد شده تمام تحریم‌ها از جمله اولیه و ثانویه را لغو کند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha