۲۰:۰۰

۱۴۰۵/۰۳/۲۵

تجهیزات جدید نیروگاه‌های خورشیدی تا آخر هفته وارد می‌شود

نیروگاه خورشیدی
به گفته رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، تجهیزات جدید پنل‌های خورشیدی تا آخر هفته وارد می‌شود و بخشی در هفته آینده وارد خواهد شد.
کد خبر : ۷۲۶۶
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از خبرگزاری فارس، محسن طرزطلب، معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا در مورد منابعی که قرار بود از صندوق توسعه ملی برای توسعه نیروگاه تجدید پذیر پرداخت شود، گفت: صندوق توسعه ملی منابعی را به عنوان کارگزار صندوق قرار بود، قرار دهد و همان سازوکاری که صندوق توسعه ملی مشخص کرده و پیشنهاد‌هایی که ما به صندوق دادیم، بر اساس آن اختصاص دادند و همه منابع به بخش خصوصی یا واگذار شده یا اینکه واگذار خواهد شد.

یک بخش منابع هم از طرف خود صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد که آن بخش هم پیشرفت‌هایی داشته است، ولی هنوز در اختیار بخش خصوصی قرار نگرفته است.

وی گفت: همچنین یک منابع ریالی هم ساتبا داشت که از سال‌های قبل این منابع ریالی را به عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهیم که بتوانیم به عنوان کاهش سود تسهیلات به بخش خصوصی اختصاص دهیم.

از این محل هم اتفاقاتی افتاده و تسهیلات ریالی در اختیار بخش خصوصی قرار داده شده است.

وی گفت: متقاضیان حقیقی و حقوقی برخی منابعی را دریافت کردند که نیروگاه‌های خانگی خورشیدی احداث کنند و بخش کوچکی هم از منابع اختصاصی خود ساتبا است که به این امر اختصاص دادیم، از طریق بانک ملت در اختیار بخش خصوصی قرار داده می‌شود.

البته سازو کار‌ها قدری طولانی شده است که امیدواریم بانک‌ها سرعت بیشتری بدهند که بتوانیم تسهیلات راحت‌تری در اختیار مردم قرار دهیم که بتوانند تجهیزات نیروگاه خانگی خریداری و روی پشت بام‌های خود نصب کنند.

رئیس ساتبا در مورد واردات تجهیزات پنل‌های خورشیدی و اینکه آیا محاصره بر آن تاثیر گذاشته، گفت: روند واردات تجهیزات، قدری کند و طولانی شده است.

مسیر ترانزیت و واردات را طولانی کرده و هزینه‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است و بنابراین ما از برنامه زمان‌بندی عقب افتادیم.

امیدواریم با رفع محاصره و اتفاقات خوبی که می‌افتد، شاهد کار بیشتر و واردات بیشتری باشیم.

طرز طلب رئیس ساتبا در مورد اینکه محموله جدید کی وارد می‌شود، گفت: این محموله در مسیر بوده یک سری از تجهیزات پشت تنگه هرمز معطل مانده است، یک سری در راه است و بخشی از این تجهیزات در هفته جاری و بخشی نیز هفته آینده به تدریج وارد می‌شود.

معاون وزیر نیرو در مورد اینکه آیا تا آخر سال به ۱۲ هزار مگاوات برق تجدید پذیر می‌رسیم، گفت: ما تعهد کردیم که تا آخر سال به ۱۲ هزار مگاوات برسیم و اگر نتوانیم برسیم، ما کوتاهی کرده‌ایم.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha