۱۹:۵۶

۱۴۰۵/۰۳/۲۵

توقیف و تخریب ۴۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان گلستان

ماینر
دادستان مرکز استان گلستان از توقیف و از بین بردن ۴۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) و برخورد قضایی با فعالان این حوزه خبر داد.
کد خبر : ۷۲۶۴
به گزارش هاب صنعت؛

مهدی رزاقی‌نژاد، دادستان مرکز استان گلستان گفت: استخراج غیرمجاز رمزارز از جمله چالش‌های نوظهور آسیب‌زننده به اقتصاد ملی و صنعت برق کشور به شمار می‌رود و مقابله با آن با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تاکنون ۵۲ پرونده در زمینه استخراج غیرمجاز تشکیل و منجر به کشف و توقیف ۴۱۸ دستگاه ماینر غیرمجاز شده است.

دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: با تمامی افرادی که به هر نحو در این فعالیت‌ها نقش داشته باشند، اعم از بهره‌برداران، فراهم‌کنندگان بستر فعالیت، عوامل تبلیغی و سایر اشخاص دخیل در استخراج غیرمجاز رمزارز، برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

رزاقی نژاد افزود: برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه استخراج رمزارز با هدف صیانت از امنیت اقتصادی کشور و حفظ پایداری شبکه برق ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام کارشناسان حوزه انرژی، هر دستگاه ماینر به‌طور متوسط معادل برق ۱۰ خانوار را مصرف می‌کند و مصرف بالای این تجهیزات علاوه بر تحمیل خسارت به شبکه برق، سبب افت ولتاژ، ایجاد نوسانات و هارمونیک در شبکه، آسیب به تجهیزات برقی مشترکان، افزایش احتمال سوختن فیوزها، قطع کلید‌های حفاظتی و بروز خاموشی‌های ناخواسته می‌شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha