۰۱:۲۲

۱۴۰۵/۰۳/۲۴

آمریکا به استان نفتی «حضرموت» یمن، نیروی نظامی اعزام کرد

آمریکا
منابع یمنی خبر دادند که نیرو‌ها و تجهیزات نظامی آمریکا امروز شنبه وارد مناطق نفتی استان حضرموت در شرق یمن شدند.
کد خبر : ۷۲۱۴
به گزارش هاب صنعت؛

پایگاه خبری «وکالة الصحافة الیمنیة» به نقل از منابع خود در حضرموت گزارش داد نظامیان آمریکایی با بالگرد‌های «شینوک (Chinook)» وارد پادگان «نحب» در بخش «غیل بن یمین» شدند.

این منابع احتمال می‌دهند که این نیرو‌ها از فرودگاه «الریان» در شهر مکلا — که نیرو‌های آمریکایی از سال ۲۰۱۶ آن را به عنوان پایگاه نظامی عملیات خود استفاده می‌کنند — یا از یکی از ناوگان‌های مستقر در دریای عرب حرکت کرده باشند.

حضرموت، ۳۶ درصد از خاک یمن را در بر می‌گیرد و بزرگ‌ترین ذخایر نفتی این کشور را در خود جای داده است. 

این استان شامل بنادر حیاتی مانند مکلا، الشحر و ترمینال نفتی الضبه است و ۸۰ درصد از تولید نفت یمن از قلمرو حضرموت تامین می‌شود.

منابع یمنی از ماهیت مأموریت‌های محوله به این نیرو‌ها اطلاعی نداشتند، اما تأکید کرد که عملیات انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به این منطقه که شامل میدان‌های نفتی استراتژیک است، همچنان ادامه دارد.

به گفته این پایگاه خبری، عربستان و آمریکا در تلاشند سامانه‌های پدافندی در مناطق نفتی این استان مستقر کنند؛ کارشناسان تأکید دارند هدف از این اقدامات، تأمین امنیت روند غارت منابع نفتی یمن است که از اکتبر ۲۰۲۲ متوقف شده است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha