۰۰:۳۰

۱۴۰۵/۰۳/۲۴

آغاز بهره برداری از نخستین نیروگاه‌های مگاواتی خورشیدی در شرقی‌ترین نقطه ایران

انرژی خورشیدی
معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، از آغاز بهره‌برداری از نخستین نیروگاه‌های مگاواتی تجدیدپذیر در شرقی‌ترین نقطه ایران خبر داد.
کد خبر : ۷۲۰۲
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ علیرضا پرنده‌مطلق، معاون فنی و مهندسی ساتبا با اشاره به اهمیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شبکه برق و آغاز بهره برداری از نخستین نیروگاه‌های مگاواتی خورشیدی در سیستان و بلوچستان، این اقدام را گامی مهم در بهبود کیفیت برق‌رسانی، کاهش افت ولتاژ و توسعه زیرساخت‌های انرژی پاک در این استان دانست.

​وی با بیان اینکه ورود نخستین نیروگاه‌های مگاواتی در سیستان و بلوچستان می‌تواند آغازگر روز‌های بهتری برای شبکه برق منطقه باشد، اظهار کرد: در این استان، به‌ویژه در برخی مناطق، با فیدر‌های طولانی و بار بالا مواجه هستیم که همین موضوع موجب بروز نوسانات و افت ولتاژ، به‌خصوص در ساعات اوج مصرف ظهرگاهی می‌شود.

پرنده‌مطلق خاطرنشان کرد: با اتصال این نیروگاه‌ها به شبکه، فیدر‌هایی که به این ظرفیت‌ها مجهز می‌شوند، در ساعات میانی روز با کاهش محسوس افت ولتاژ روبه‌رو خواهند شد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha