۰۲:۲۸

۱۴۰۵/۰۳/۲۲

افزایش تورم آمریکا هم‌زمان با کاهش ذخایر نفت

بنزین
درحالی‌که ذخایر راهبردی نفت آمریکا به کفِ خود نزدیک می‌شود، وزارت کار این کشور می‌گوید، نرخ تورم به خاطر قیمت انرژی به بالاترین رقم ۳ سال گذشته رسیده است.
کد خبر : ۷۱۶۲
به گزارش هاب صنعت؛

جدیدترین آمار وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که تورم این کشور به ۴.۲ درصد رسیده است.

ترامپ ۴ هفته است که بیشترین برداشت‌های تاریخی از ذخایر راهبردی نفت آمریکا را انجام می‌دهد و تا ۵ روز پیش این ذخایر به سطحی رسیده که نزدیک به کمترین رقم ۴۰ سال پیش است.

دیروز هم آمار‌ها نشان داد، آژانس بین‌المللی انرژی، تاکنون برای آرام کردن جهش قیمت نفت ۴۰۰ میلیون بشکه به بازار سرازیر کرده است، اما اقتصاددان دانشگاه میشیگان می‌گوید، این ذخایر تا ۹ جولای (۱۸ تیر) تمام می‌شود.

حالا آکسیوس رسانه نزدیک به دولت ترامپ می‌گوید که دلیل اصلی جهش تورم آمریکا، افزایش قیمت انرژی به خاطر جنگ علیه ایران است که در حال سرایت به اقتصاد این کشور است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha