۰۱:۵۳

۱۴۰۵/۰۳/۲۲

ترمز واگذاری ۲ غول گازی کشیده شد

گاز
هیئت وزیران در راستای حفظ امنیت انرژی کشور، با واگذاری پالایشگاه‌های فجر جم و پارسیان مخالفت کرد.
کد خبر : ۷۱۵۸
به گزارش هاب صنعت؛

هیئت وزیران با واگذاری ۲ پالایشگاه «فجر جم» و «پارسیان» از زیرمجموعه‌های شرکت ملی پالایش گاز ایران مخالفت کرد.

موضوع واگذاری پالایشگاه‌های فجر جم و پارسیان در سال‌های اخیر در چارچوب سیاست‌های خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مطرح بود. با این حال، به دلیل نقش راهبردی این دو مجموعه در فرآوری گاز و تأمین خوراک صنایع و شبکه انرژی کشور، واگذاری آنها با مخالفت دولت متوقف و منتفی شد.

پالایشگاه‌های فجر جم و پارسیان با ظرفیت مجموع بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز، از مهم‌ترین تأسیسات فرآورش گاز کشور هستند. فجر جم حدود ۲۷ درصد و پارسیان بیش از ۱۰ درصد گاز کشور را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha