اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت خارجه گفت: وضعیت مذاکرات از ابتدا برای ما روشن بود و بخش عمده متن نهایی شده بود، اما آمریکاییها مواضع خود را تغییر میدادند.
و️ی افزود: ایران ثابت کرده است که در آنچه را بعنوان خط قرمز معین کرده است مماشاتی ندارد.
بقایی بیان کرد: مواردی که درباره توافق مطرح میشود گمانهزنی است و موضوعی نهایی نشده است.
سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: وضعیت تنگه هرمز به دلیل اقدامات امریکا ناامنتر است.
وی گفت: تا الان ایران به جمعبندی نهایی درباره توافق نرسیده است. مشکل اصلی ما با طرفهای آمریکایی در مذاکرات، رویکردهای ضد و نقیض آنهاست.
وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمله به لبنان و حمله آمریکا به جنوب کشور، بارها آتشبس را نقض کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برخی گمانه زنیهای رسانهای در خصوص زمان و مکان برگزاری جلسه امضای تفاهم اولیه بین ایران و آمریکا گفت: این موارد را باید در همان چارچوب گمانهزنیهای رسانهای قرار داد. اصل موضوع این است که به محض رسیدن به نتیجه نهایی، اطلاعرسانی انجام خواهد شد.
وی افزود: روند تصمیمگیری در کشور ما کاملاً روشن است؛ مراجع ذیربط نظام باید درباره جزء به جزء متن و هرگونه تفاهم احتمالی به جمعبندی برسند. به محض آنکه به جمعبندی نهایی دست پیدا کنیم، حتماً به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: سایر موارد مرتبط با این موضوع، از جمله اینکه شکل امضای تفاهم چگونه خواهد بود، به نظر من در مرحله بعدی مطرح میشود. آنچه تاکنون درباره این موضوعات شنیدهاید، عمدتاً در حد گمانهزنیهای رسانهای بوده است.
انتهای خبر/