مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان گفت: بامداد امروز، در اقدامی غیرانسانی، ۲ مخزن بتنی ذخیره آب با ظرفیت مجموع ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب در بخش بمانی هدف اصابت موشک قرار گرفت و به طور کامل از مدار بهرهبرداری خارج شد.
وی افزود: این مخازن که از پروژههای کلیدی آبرسانی محسوب میشدند، وظیفه تأمین آب شرب شهر کوهستک و ۱۰ روستای اطراف را بر عهده داشتند متأسفانه در پی این حمله، دسترسی ۲۰ هزار نفر از مردم شریف این منطقه به آب سالم قطع شده و با توجه به دمای هوای ۴۵ تا ۵۰ درجه، شرایط برای ساکنان این بخش بسیار دشوار و بحرانی شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان ادامه داد: منابع آب زیرزمینی کافی برای جایگزینی فوری در این منطقه وجود ندارد، تخریب این مخازن مشکلی بزرگ برای شبکه آبرسانی منطقه است.
وی اظهار کرد: هماکنون تیمهای عملیاتی و میدانی آبفا در محل حضور یافتهاند و در حال اجرای تدابیر اضطراری از جمله آبرسانی با تانکر و راهاندازی پمپهای اضطراری جایگزین هستند تا بخشی از مشکلات مردم مرتفع شود.
وی افزود: میزان خسارت وارده به این زیرساختها حدود ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد میشود و احداث دوباره این مخازن زمانبر است، اما تمام توان مجموعه آبفا برای بازگرداندن شرایط به وضعیت پایدار به کار گرفته شده است.
انتهای پیام/