۱۹:۳۸

۱۴۰۵/۰۳/۱۸

توقف نفتکش‌ها در تنگه هرمز

تنگه هرمز
داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ترددی در تنگه هرمز وجود ندارد و ۴ نفتکش در این آبراه متوقف و منتظر مانده‌اند.
کد خبر : ۷۰۷۶
به گزارش هاب صنعت؛

پایش داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد سه نفتکش در دهانه ورود به تنگه هرمز و یک نفتکش در نزدیکی جزیره لارک متوقف هستند.

حدود سه ماه است که تنگه هرمز به دلیل تجاوز آمریکا و اسرائیل به ایران بسته است و کشتی‌ها تنها با اجازه و از مسیر امن ایران اجازه عبور از این آبراه را دارند.

حالا ساعاتی پیش، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد از آنجاییکه آمریکا و اسرائیل علیه محور مقاومت در ایران و لبنان عراق و یمن حملات تجاوزکارانه انجام داده است، دریانوردی به صورت کامل برای شناور‌های اسرائیلی در دریای سرخ ممنوع است.

سه نفتکش «استریا»، «لومینا اوشن» و یک تانکر نفتی که نام آن مشخص نیست در هانه تنگه هرمز متوقف هستند. نفتکش «کوبا» هم در نزدیکی جزیره لارک متوقف است.

در پایگاه رهیابی آنلاین کشتی‌ها، مقصد نفتکش‌های «استریا» و «لومینا اوشن» عمان ثبت شده است. نفتکش کوبا هیچ مبدا و مقصدی ندارد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha