۱۵:۱۹

۱۴۰۵/۰۳/۱۸

عضو کمیسیون انرژی مجلس: طرح کارور گاز می‌تواند معادله مصرف انرژی را تغییر دهد

مصرف گاز
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، یکی از راهکار‌های مهم برای کاهش مصرف را اجرای کامل طرح کارور گاز دانست و گفت: این طرح براساس ماده ۴۶ قانون برنامه هفتم توسعه و مصوبه هیئت وزیران طراحی شده و هدف آن ایجاد بازار صرفه‌جویی انرژی است.
کد خبر : ۷۰۷۳
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از شانا، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت دقیق مصرف انرژی بیش از گذشته اهمیت دارد، بیان کرد: در وضعیت جدید اگر مصرف انرژی مدیریت نشود ممکن است هم صنایع بیشتری دچار محدودیت شوند و هم شبکه خانگی تحت فشار قرار گیرد. همچنین با توجه به وابستگی بخش قابل توجهی از نیروگاه‌های کشور به گاز طبیعی، مردم، واحد‌های تولیدی و صنایع باید مصرف بهینه انرژی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه محدودیت گاز صنایعی مانند فولاد، پتروشیمی و سیمان به‌طور مستقیم تولید، اشتغال و صادرات را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: افزون‌براین، کاهش صادرات گاز به‌معنای ازدست‌رفتن درآمد‌های ارزی است. بنابراین، مدیریت مصرف فقط توصیه‌ای اخلاقی نیست، بلکه ضرورتی اقتصادی و امنیتی برای کشور تلقی می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، یکی از راهکار‌های مهم برای کاهش مصرف را اجرای کامل طرح کارور گاز دانست و ادامه داد: این طرح براساس ماده ۴۶ قانون برنامه هفتم توسعه و مصوبه هیئت وزیران طراحی شده و هدف آن ایجاد بازار صرفه‌جویی انرژی است.

سنگدوینی گفت: شرکت‌های کارور بنگاه‌های تخصصی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی هستند که با اجرای پروژه‌هایی مانند تعویض تجهیزات فرسوده، بهینه‌سازی موتورخانه‌ها، نصب سامانه‌های کنترل هوشمند و اجرای پویش‌های مدیریت مصرف، میزان مشخصی صرفه‌جویی ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: مزیت این مدل آن است که بار مالی مستقیمی بر دوش دولت و مردم قرار نمی‌گیرد. سرمایه‌گذاری اولیه را شرکت‌های کارور انجام می‌دهند و بازگشت سرمایه آنها از محل فروش گواهی‌های صرفه‌جویی تأمین می‌شود. در نتیجه، هم مصرف کاهش می‌یابد، هم صنایع از انرژی پایدارتر برخوردار می‌شوند و هم سوخت آزادشده می‌تواند صرف توسعه بخش‌های مولد و صادرات شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha