۰۳:۵۶

۱۴۰۵/۰۳/۱۴

نخستین نشست نماینده ویژه ایران در امور چین با وزیران اقتصادی دولت برگزار شد

چین
نخستین نشست نماینده ویژه ایران در امور چین با وزیران اقتصادی دولت ازجمله وزیر نفت برگزار و راهکار‌های همگرایی و همکاری به‌منظور اتخاذ رویکرد واحد برای پیشبرد رابطه با چین بررسی شد.
کد خبر : ۶۹۵۵
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر قالیباف،  به‌عنوان نماینده ویژه ایران در امور چین امروز (چهارشنبه، ۱۳ خرداد) در نشستی مشترک با محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت، سیدعلی مدنی‌زاده، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیدمحمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی و سید حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، سطح تعاملات با چین را ارزیابی کردند تیم اقتصادی دولت نیز به بیان مطالبات خود از روابط دوجانبه با این کشور پرداختند.

در این نشست، نماینده جمهوری اسلامی در امور چین، تحولات و برنامه‌های کشور در ارتباط با چین با نگاه به سیاست‌های جدید ایران را تشریح کرد.

وزیران اقتصادی دولت نیز به برخی نکات اساسی درمورد رفتار‌های اقتصادی چین در ایام جنگ تحمیلی سوم و همچنین دوران بسته‌بودن تنگه هرمز اشاره کردند. در این میان، موضوعات مهم روابط دو کشور به‌طور ویژه بررسی و قرار شد طرح‌هایی برای ارتقای روابط و حل مشکلات کنونی به نماینده ویژه ایران ارائه شود.

در این نشست همچنین راهکار‌های همگرایی و همکاری به‌منظور اتخاذ رویکرد واحد برای پیشبرد رابطه با چین بررسی شد.

براساس این گزارش، قالیباف علاوه بر پیگیری امور کنونی، در حال ترسیم راهبرد جدید ایران برای ارتقای سطح روابط و مشارکت در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی است تا نقشه جدید ایران را پیش‌روی چینی‌ها به‌عنوان شریک راهبردی ایران قرار دهد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha