روزنامه «دنیای اقتصاد»، نوشت: بحران ناترازی انرژی در ایران دیگر صرفا به بنزین محدود نمیشود. درحالیکه طی سالهای گذشته عمده تمرکز سیاستگذاران بر شکاف میان تولید و مصرف بنزین قرار داشت، اکنون آمارهای جدید نشان میدهد بخش گاز طبیعی نیز با یکی از بزرگترین کسریهای تاریخ خود مواجه شده است؛ وضعیتی که همزمان امنیت انرژی، بودجه عمومی و فعالیت صنایع کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
در چنین شرایطی، دولت اعلام کرده برخلاف برخی گمانهزنیها، فعلا برنامهای برای افزایش قیمت حاملهای انرژی ندارد و در مقابل، قصد دارد از طریق یک مدل جدید مبتنی بر «پاداش صرفهجویی» و مشارکت عمومی، مصرف انرژی را مدیریت کند.
انتهای پیام/