۱۰:۰۶

۱۴۰۵/۰۳/۱۰

ضرورت تنوع‌بخشی به سبد سوخت و انرژی کشور

بنزین
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع‌بخشی به سبد انرژی یکی از راهکار‌هایی است که در قانون برنامه توسعه هفتم پیش‌بینی شده است و دولت باید در این مسیر حرکت کند.
کد خبر : ۶۸۶۵
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از شانا، غلامرضا دهقان ناصرآبادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به موضوع مدیریت مصرف به‌عنوان یکی از محور‌های اصلی در حوزه انرژی توجه جدی شود، گفت: هر سال چندین میلیارد دلار واردات بنزین داریم. ازسوی دیگر، میزان مصرف در کشور بالاست و قیمت بنزین در مقایسه با استاندارد‌های جهانی بسیار پایین است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که افزایش قیمت و بهای کالا‌ها لزوماً نمی‌تواند به کاهش مصرف منجر شود. بر همین اساس، باید سیاست‌های مدیریت مصرف در اولویت قرار گیرد.

دهقان افزود: برای مثال، به‌جای افزایش قیمت، باید اجازه دهیم خودرو‌های کم‌مصرف تولید یا وارد کشور شوند تا از این طریق مصرف سوخت مدیریت شود. تجربه‌های گذشته نیز نشان داده که افزایش قیمت به‌تنهایی نتوانسته است مصرف را کاهش دهد؛ زیرا در چندین مرحله این سیاست اجرا شده، اما نتیجه مطلوبی به همراه نداشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: راهکار اصلی، تقویت مدیریت مصرف است و باید به‌سمت بهبود بهره‌وری حرکت کنیم. وقتی خودرویی در اختیار مردم قرار می‌دهیم که مصرف سوخت آن چندین برابر خودرو‌های خارجی است، طبیعی است که دولت نیز باید تبعات آن را در حوزه مصرف سوخت بپذیرد.

دهقان ناصرآبادی تأکید کرد: تنوع‌بخشی به سبد انرژی یکی از راهکار‌هایی است که در قانون برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است و دولت باید در این مسیر حرکت کند. از این طریق می‌توان بخشی از کمبود‌های بنزین را جبران و به کاهش مصرف کمک کرد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha