۲۰:۱۱

۱۴۰۵/۰۳/۰۸

پیشنهاد جدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای خروج اورانیوم غنی‌شده از ایران

گروسی
گروسی در پیشنهادی جدید برای خروج اورانیوم غنی‌شده از ایران گفت: قزاقستان اورانیوم غنی‌شده ایران را نگه‌داری کند.
کد خبر : ۶۸۲۰
به گزارش هاب صنعت؛

به گفته گروسی، قزاقستان آماده است در صورت حصول توافق بین آمریکا و ایران، ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران را نگه‌داری کند.

رافائل گروسی، رئیس آژانس بینالمللی انرژی اتمی، در گفت‌و‌گو با فایننشال تایمز گفت که قاسم‑ژومارت توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستان، این پیشنهاد را در دیداری که این هفته در آستانه داشتند، به او منتقل کرده است.

قزاقستان میزبان بانک بین‌المللی اورانیوم با غنای پایین است تا تأمین سوخت نیروگاه‌ها در کشور‌های عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تضمین شود و از اشاعه هسته‌ای جلوگیری گردد.

گروسی گفت: «ما محلی داریم که این [اورانیوم غنی‌شده ایران]می‌تواند با خیال راحت در آن ذخیره شود»، پیشنهادی که به اعتقاد او هم ایران و هم آمریکا می‌توانند آن را بپذیرند. 

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha