نیروی دریایی سپاه پاسداران اعلام کرد: کنترل هوشمند تنگه هرمز با اقتدار کامل در حال انجام است و طی شبانهروز گذشته ۲۶ فروند کشتی تجاری و نفتکش پس از کسب مجوز با هماهنگی نیروی دریایی سپاه پاسداران از کریدور ایمن تنگه هرمز عبور کردند.
دریافت مجوز و هماهنگی برای تردد در تنگه هرمز یک امر قطعی بوده و همانطور که قبلا اعلام شد عبور از سایر مسیرها به مثابه اخلال شناخته شده و با آنها برخورد میشود.
شب گذشته نیز چندین کشتی بهصورت غیر مجاز با دستکاری و خاموش کردن سیستمهای ناوبری، قصد ورود به خلیج فارس را داشتند. رزمندگان نیروی دریایی سپاه بعد از چندین نوبت اخطار رادیویی دو فروند از آنها را در جای خود متوقف و مابقی نیز مجبور به بازگشت شدند.
ارتش تروریست آمریکایی در منطقه با نقض آتشبس اقدام به پرتاب چند تیر موشک به نواحی خالی فرودگاه شهر بندرعباس کرد که هیچ گونه خساراتی در بر نداشت و در پاسخ این تعرض پایگاه آمریکایی مبدا تجاوز مورد حمله متقابل قرار گرفت.
در صورت تکرار این اقدام ارتش تروریستی آمریکا با پاسخ سخت ما روبهرو خواهد شد.
کنترل و مدیریت تنگه هرمز تنها توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انجام میشود و هر گونه اخلال در این تنگه با پاسخ قاطع ما روبهرو خواهد شد.
انتهای پیام/