مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: اگرچه در سطح کشور میانگین بارشها نسبت به بلندمدت افزایش یافته، اما در حوزه آبریز دریاچه نمک، از جمله استانهای تهران، قزوین و زنجان، همچنان با کسری ۳۵ درصدی نسبت به میانگین بلندمدت روبرو هستیم.
وی افزود: برای تأمین آب تهران در یک سال آبی متعادل به ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب در پنج سد نیاز داریم. ذخیره سدها به حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و به سطح سالهای گذشته بازگشتهایم.
وی با بیان اینکه تعرفه آب در تمام مناطق تهران یکسان است ادامه داد: شهروندان برای کاهش ۲۰ درصدی مصرف، با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند و به نصب ادوات کاهنده اقدام کنند.
انتهای پیام/