۰۲:۲۸

۱۴۰۵/۰۳/۰۵

عبور تهران از تنش آبی با مدیریت مصرف

آب
مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: اگرچه در سطح کشور میانگین بارش‌ها نسبت به بلندمدت افزایش یافته، اما همچنان با کسری ۳۵ درصدی نسبت به میانگین بلندمدت رو‌برو هستیم.
کد خبر : ۶۷۳۴
به گزارش هاب صنعت؛

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: اگرچه در سطح کشور میانگین بارش‌ها نسبت به بلندمدت افزایش یافته، اما در حوزه آبریز دریاچه نمک، از جمله استان‌های تهران، قزوین و زنجان، همچنان با کسری ۳۵ درصدی نسبت به میانگین بلندمدت رو‌برو هستیم.

وی افزود: برای تأمین آب تهران در یک سال آبی متعادل به ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب در پنج سد نیاز داریم. ذخیره سد‌ها به حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و به سطح سال‌های گذشته بازگشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تعرفه آب در تمام مناطق تهران یکسان است ادامه داد: شهروندان برای کاهش ۲۰ درصدی مصرف، با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند و به نصب ادوات کاهنده اقدام کنند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha