دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا مدعی شد: مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران عالی پیش میرود! این یا یک معامله بزرگ برای همه خواهد بود یا هیچ معاملهای — بازگشت به میدان نبرد و تیراندازی، اما گستردهتر و قدرتمندتر از همیشه — و هیچکس این را نمیخواهد!
وی اظهار کرد: در طول بحثهایم در روز شنبه با رئیسجمهور محمد بن سلمان آل سعود از عربستان سعودی، محمد بن زاید آل نهیان از امارات متحده عربی، امیر تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، نخستوزیر محمد بن عبدالرحمن بن جاسم بن جابر آل ثانی و وزیر علی الطوادی از قطر، فیلدمارشال سید عاصم منیر احمد شاه از پاکستان، رئیسجمهور رجب طیب اردوغان از ترکیه، رئیسجمهور عبدالفتاح السیسی از مصر، پادشاه عبدالله دوم از اردن و پادشاه حمد بن عیسی آل خلیفه از بحرین، اعلام کردم که پس از تمام کارهایی که ایالات متحده انجام داده تا این پازل بسیار پیچیده را جمع کند، باید الزامی باشد که همه این کشورها حداقل به طور همزمان توافقنامههای ابراهیم را امضا کنند.
ترامپ ادامه داد: کشورهای مورد بحث عبارتند از عربستان سعودی، امارات متحده عربی (که قبلاً عضو است!)، قطر، پاکستان، ترکیه، مصر، اردن و بحرین (که قبلاً عضو است!). ممکن است یک یا دو کشور دلیلی برای عدم امضا داشته باشند و این پذیرفته خواهد شد، اما اکثریت باید آماده، مایل و قادر به انجام این توافق با ایران باشند تا این رویداد تاریخیتر از آنچه در غیر این صورت بود، شود.
وی افزود: توافقنامههای ابراهیم ثابت کردهاند که برای کشورهای درگیر (امارات متحده عربی، بحرین، مراکش، سودان و قزاقستان) این توافقها باعث رونق مالی، اقتصادی و اجتماعی حتی در زمانهای درگیری و جنگ شده است، و اعضای فعلی هرگز حتی اشارهای به خروج یا توقف نکردهاند. دلیل آن این است که توافقنامههای ابراهیم برای آنها عالی بوده و برای همه بهتر خواهد شد و قدرت واقعی، نیرو و صلح را برای خاورمیانه برای اولین بار در ۵۰۰۰ سال به ارمغان خواهد آورد. این سندی خواهد بود که به اندازه هیچ سند دیگری که تاکنون در هیچ جای جهان امضا شده، محترم شمرده میشود.
ترامپ گفت: سطح اهمیت و اعتبار آن بینظیر خواهد بود! این باید با امضای فوری عربستان سعودی و قطر آغاز شود و بقیه باید از آنها پیروی کنند. اگر این کار را نکنند، نباید بخشی از این معامله باشند، زیرا این نشاندهنده نیتهای بد است.
رئیسجمهور آمریکا افزود: در گفتوگو با بسیاری از رهبران بزرگ ذکر شده، آنها خوشحال خواهند شد که به محض امضای سند ما، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بخشی از توافقنامههای ابراهیم بپذیرند.
وی اظهار کرد: اوه، این واقعاً خاص خواهد بود! این مهمترین معاملهای خواهد بود که هر یک از این کشورهای بزرگ، اما همیشه درگیر امضا کردهاند. هیچ چیز در گذشته یا آینده از آن فراتر نخواهد رفت؛ بنابراین من به شدت از همه کشورها میخواهم که فوراً توافقنامههای ابراهیم را امضا کنند و اگر ایران توافق خود را با من به عنوان رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا امضا کند، برای او نیز افتخار خواهد بود که بخشی از این ائتلاف جهانی بینظیر باشد.
وی افزود: خاورمیانه متحد، قدرتمند و از نظر اقتصادی قوی خواهد بود، شاید قویتر از هر منطقه دیگری در جهان! نسخهای از این حقیقت را از نمایندگانم میخواهم تا روند امضای این کشورها در توافقنامههای تاریخی ابراهیم را آغاز و با موفقیت به پایان برسانند. از توجه شما به این موضوع سپاسگزارم! دونالد ج. ترامپ رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا
انتهای پیام/