۲۱:۳۱

۱۴۰۵/۰۳/۰۳

تأکید دولت بر توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت

قیمت بنزین
سخنگوی دولت بر توسعه حمل‌ونقل عمومی و زیرساخت ریلی شهر‌ها به‌ویژه تهران به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف بنزین تأکید کرد و گفت: مصرف غیرضروری سوخت و استفاده از خودرو‌های تک‌سرنشین مصداق بدمصرفی است.
کد خبر : ۶۶۷۹
به گزارش هاب صنعت؛

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت عصر شنبه (دوم خرداد) در گفت‌وگویی با اشاره به نشست تخصصی هفته گذشته رئیس‌جمهوری با وزیر نفت بیان کرد: رئیس‌جمهوری در این نشست دو مأمویت مهم را به وزیر نفت ابلاغ کرد؛ نخست اولویت‌بندی تخصیص گاز به بخش‌های مولد، تولیدی و ثروت‌آفرین و دوم تدوین نظام سهمیه‌بندی و تخصیص استانی مطابق با نیاز واقعی هر منطقه که براساس آن باید امکان مدیریت و پایداری انرژی برای بخش‌های راهبردی و حیاتی کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد: در نشست هفته گذشته درخصوص مصرف بنزین و برخی حامل‌های انرژی نیز بر این نکته تأکید شد که مصرف غیرضروری و استفاده از خودرو‌های تک‌سرنشین مصداق بدمصرفی است. البته دولت به نیازمندی توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه به‌طور کامل آگاه بوده و بر توسعه حمل‌ونقل عمومی و زیرساخت ریلی شهر‌ها به‌ویژه تهران تأکید دارد.

یادآوری می‌شود که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری، هفته گذشته در نشستی تخصصی با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت نفت با تأکید بر توسعه فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی گفت: باید مصرف سوخت را کاهش دهیم تا منابع حاصل از صرفه‌جویی به‌جای واردات بنزین برای مصارف غیرضرور، در حوزه معیشت مردم، تقویت نظام حمایتی و تأمین کالابرگ اقشار کم‌درآمد هزینه شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha