۰۲:۲۲

۱۴۰۵/۰۳/۰۲

بقایی: قرار نیست در این مرحله از مذاکرات درباره مباحث هسته‌ای صحبت شود 

مذاکره
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه با بیان اینکه تمرکز مذاکرات بر خاتمه جنگ است اظهار کرد: درباره هسته‌ای تکلیف روشن است. ما عضو ان‌پی‌تی هستیم و حق داریم از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کنیم.
کد خبر : ۶۶۳۸
به گزارش هاب صنعت؛

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر فرمانده ارتش پاکستان ادامه روند دیپلماتیک است. نمی‌توانیم بگوییم ضرورتا به جایی رسیده‌ایم که توافق نزدیک است. 

وی با بیان اینکه تمرکز مذاکرات بر خاتمه جنگ است افزود: اختلاف‌نظر‌ها بین ایران و آمریکا آن‌قدر عمیق و زیاد است که نمی‌شود گفت با چندبار رفت‌وآمد یا مذاکرات ظرف چند هفته ما باید حتماً به نتیجه برسیم.

بقایی با بیان اینکه یک هیئتی از قطر درحال مذاکره با وزیر خارجه کشورمان هستند، اما میانجی مذاکرات همچنان طرف پاکستانی است ادامه داد: درباره هسته‌ای تکلیف روشن است. ما عضو ان‌پی‌تی هستیم و حق داریم از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کنیم. درباره اورانیوم هم ما روشن خواسته‌های خودمان را بیان کردیم.

بقایی ادامه داد: اگر بخواهیم درباره جزئیات اورانیوم با غنای بالا بحث کنیم، در این مرحله به نتیجه‌ای نخواهیم رسید؛ ما قبلا این مسیر را رفتیم و اختلاف‌نظر‌ها آن‌قدر زیاد بود که نتوانستیم به نتیجه برسیم و طرف مقابل به‌خاطر خواسته‌های نامعقولش میز مذاکرات را از بین برد و با حمله به ایران جنایت کرد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha