یدیعوت آحارونت گزارش داد: فشار تهران بر اهداف انرژی خلیج [فارس]و کشتیرانی جهانی، آمریکا و اسرائیل را مجبور به یک جنگ فرسایشی کرده که قیمت نفت را افزایش داده و تلاشها برای بازگشایی این تنگه حیاتی را پیچیده کرده است.
ایران با استفاده از راهبرد «اجبار مثلثی» (یعنی آسیب رساندن به یک شخص ثالث آسیبپذیرتر که بر دشمن قویتر نفوذ دارد)، به موفقیت دست یافته است.
در این پرونده، این طرفهای ثالث عمدتاً کشورهای حاشیه خلیج فارس بودند که از نظر نظامی آسیبپذیر، اما از نظر اقتصادی و استراتژیک برای آمریکا حیاتی هستند.
انتهای پیام/