۲۲:۴۳

۱۴۰۵/۰۲/۳۱

کارت سوخت جایگاه در سیستان و بلوچستان حذف و سهمیه ۵ هزار تومانی به کارت سوخت شخصی واریز می‌شود

کارت سوخت
نایب رئیس کمیسیون انرژی و نماینده حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزارت نفت با حذف تدریجی کارت‌های آزاد سوخت در جایگاه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از خرداد امسال، سهمیه سوخت با نرخ پنج هزار تومانی به کارت تمام خودرو‌های شخصی استان واریز خواهد شد.
کد خبر : ۶۶۱۷
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از ایرنا، فرهاد شهرکی، نایب رئیس کمیسیون انرژی و نماینده حوزه انتخابیه زابل اظهارکرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده در پی واریز سوخت آزاد به کارت جایگاه‌داران از جمله صف‌های طولانی و توزیع نامناسب، پیگیری‌های گسترده‌ای با وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام شد.

وی افزود: پس از بررسی سه روش مختلف، سرانجام یکی از پیشنهادات مورد موافقت تهران قرار گرفت. بر این اساس، کارت‌های آزاد سوخت در تمام جایگاه‌های سیستان و بلوچستان جمع‌آوری می‌شود و سهمیه کل استان با مساعدت ویژه و مقداری افزایش، به کارت تمام خودرو‌های شخصی واریز خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سهمیه جدید با نرخ پنج هزار تومان (نرخ سوم) محاسبه می‌شود. همچنین مقرر شده در هر شهرستان یک یا ۲ جایگاه سوخت برای استفاده مسافران و مهمانان سایر استان‌ها حفظ شود.

وی با اشاره به مشکلات خودرو‌های دوگانه سوز در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کمبود شدید جایگاه‌های CNG در شهرستان‌هایی همچون زابل و هامون، تاکید شد سهمیه سوخت این خودرو‌ها که کاهش یافته بود به سطح خودرو‌های بنزین‌سوز بازگردانده شود.

شهرکی خاطرنشان کرد: استاندار سیستان و بلوچستان نیز ضمن تاکید بر اجرای این مصوبه، دستور تشکیل کارگروه سوخت را صادر کرده و قرار است با امضای ایشان برای اجرای نهایی به وزارت نفت ارسال شود.

وی در پایان تاکید کرد: با وجود اینکه عملیاتی شدن این طرح در سامانه کارت سوخت زمان‌بر بوده، اما تمام تلاش ما این است که از خردادماه شاهد اجرای آن باشیم. حتی اگر واریز در اواسط ماه انجام شود، سهمیه مازاد با نرخ پنج هزار تومان در این ماه به حساب خودرو‌های مردم استان واریز خواهد شد.

این اقدام به دلیل آن صورت گرفت که مردم استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی جغرافیایی، نبود زیرساخت مناسب حمل و نقل عمومی و شرایط سخت آب و هوایی، پس از کسر سهمیه سوخت قبلی با مشکلات جدی در تامین سوخت مورد نیاز خود مواجه شده بودند.

حذف کارت‌های آزاد جایگاه‌ها و واریز مستقیم سهمیه به کارت خودرو‌های شخصی با نرخ مصوب پنج هزار تومانی، در راستای تحقق عدالت در توزیع انرژی و رفع دغدغه معیشتی مردم این منطقه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha