۱۲:۲۲

۱۴۰۵/۰۲/۳۰

مدیریت مصرف سوخت با اجرای سیاست‌های غیرقیمتی

بنزین
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اجرای سیاست‌های غیرقیمتی و توسعه حمل‌ونقل عمومی را از جمله راهکار‌های کاهش مصرف سوخت در کشور برشمرد.
کد خبر : ۶۵۷۷
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از شانا، جعفر قادری، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید استفاده از روش‌های غیرقیمتی در خصوص بنزین در دستور کار قرار گیرد، گفت: استفاده هرچه بیش‌تر از سیستم حمل‌ونقل عمومی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده از سوخت‌های جایگزین همانند سی‌ان‌جی و ... را می‌توان از دیگر راهکار‌های کاهش مصرف بنزین دانست.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون درصد بالایی از مصرف سوخت به خودرو‌های فرسوده اختصاص دارد که از رده خارج کردن آنها به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند، افزود: در موضوع صرفه‌جویی انرژی نباید از بحث فرهنگ‌سازی نیز غافل شویم، در این خصوص نیز می‌توان اقدام‌های موثری انجام داد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ظرفیت مناسب بخش حمل‌ونقل ریلی تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای کاهش مصرف سوخت بهره‌مند شد، همچنین تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی، محدودیت‌های طرح ترافیک برای کلانشهر‌ها نیز می‌تواند موثر باشد.

قادری در پایان عملکرد وزارت نفت در جنگ تحمیلی سوم را قابل دفاع دانست و بیان کرد: با وجود تمامی محدودیت‌هایی که در شرایط جنگی وجود دارد، کمبودی در عرضه سوخت احساس نشد که این عملکرد قابل تقدیر است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha