۰۱:۲۵

۱۴۰۵/۰۲/۳۰

بزرگترین نیروگاه خورشیدی تهران در آستانه بهره برداری قرار گرفت

انرژی خورشیدی
نیروگاه خورشیدی ۶۳ مگاواتی شمس‌آباد به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان تهران، با هدف کاهش ناترازی برق و تأمین انرژی صنایع، در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر : ۶۵۶۷
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از خبرگزاری فارس؛ بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان تهران با ظرفیت ۶۳ مگاوات در مجاورت شهرک صنعتی شمس‌آباد در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت؛ پروژه‌ای که با همکاری ساتبا، شرکت توزیع برق استان تهران و حمایت استانداری برای کاهش ناترازی برق اجرا شده است.

افزایش مصرف برق صنایع و تشدید خاموشی‌ها در تابستان گذشته، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر را به اولویت دولت تبدیل کرد. به نحوی که شهرک صنعتی شمس‌آباد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور، سال‌ها با چالش تأمین پایدار برق مواجه بود.

این نیروگاه در زمینی حدود ۹۷ هکتاری احداث شده و شامل ۲۱ واحد ۳ مگاواتی است. میزان سرمایه‌گذاری پروژه حدود ۱۸۹۰ میلیارد تومان اعلام شده و پیش‌بینی می‌شود بخش قابل‌توجهی از برق موردنیاز شهرک صنعتی شمس‌آباد را تأمین کند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha