۲۲:۱۲

۱۴۰۵/۰۲/۲۹

کاهش ۲.۷ میلیارد لیتر سوخت در ۸ هفته نخست سال ۱۴۰۵

نیروگاه برق
معاون برق و انرژی وزارت نیرو اعلام کرد: در هشت هفته نخست سال ۱۴۰۵ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۴، مجموعاً ۲ هزار و ۷۲۰ میلیون لیتر سوخت در فرآیند تولید برق کشور کمتر مصرف شده یا صرفه‌جویی شده است.
کد خبر : ۶۵۵۶
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مصطفی رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه بخشی از این صرفه‌جویی به افزایش سهم تولید برق از منابع تجدیدپذیر و برقابی اختصاص یافته افزود: حدود ۲۰ درصد از این صرفه‌جویی ناشی از افزایش تولید برق در نیروگاه‌های برقابی و تجدیدپذیر می‌باشد، ضمن اینکه نیروگاه اتمی بوشهر نیز از ابتدای سال جاری در مدار تولید بوده است. 

معاون برق و انرژی وزارت نیرو تصریح کرد: با کاهش ۱۷ درصدی مصرف برق ناشی از طرح‌های بهینه‌سازی مصرف و همکاری مردم در کاهش مصرف برق و البته آسیب‌دیدن برخی صنایع، سهم کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌ها ناشی از کاهش مصرف برق، ۶۷ درصد کاهش یافته است. 

رجبی مشهدی در پایان سهم کاهش مصرف برق، تولید بیشتر برق نیروگاه‌های برقابی، تجدیدپذیر و اتمی را به ترتیب ۶۷ درصد، ۱۷ درصد، ۳ درصد و ۱۳ درصد در کاهش سوخت مصرفی در نیروگاه‌ها نسبت به سال قبل ذکر کرد و از مردم خواست با کاهش مصرف برق و انرژی در تامین برق پایدار مشارکت کنند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha