۱۴:۳۲

۱۴۰۵/۰۲/۲۷

رئیس‌جمهور: منافع حاصل از مدیریت مصرف گاز در بهبود معیشت مردم اثرگذار است

مصرف گاز
رئیس‌جمهور گفت: گازی که امروز برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها مصرف می‌شود، در صورت مدیریت مصرف داخلی، قابلیت ایجاد درآمد‌های قابل‌توجهی برای کشور دارد و منافع حاصل از آن می‌تواند به صورت مستقیم در بهبود معیشت و رفاه عمومی مردم اثرگذار باشد.
کد خبر : ۶۵۰۸
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور امروز (یکشنبه، ۲۷ اردیبهشت) با حضور میدانی در یکی از مساجد شهر تهران، از روند اجرای طرح حکمرانی محله‌محور و مسجدمحور بازدید و از نزدیک در جریان اقدام‌های انجام‌شده در حوزه شبکه‌سازی اجتماعی محلات، نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با مدیریت و کاهش مصرف انرژی قرار گرفت.

وی در این بازدید با تأکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف در تمامی بخش‌ها، به‌ویژه در حوزه انرژی، از مهم‌ترین مؤلفه‌های ارتقای تاب‌آوری اقتصادی کشور در شرایط فعلی محسوب می‌شود، تصریح کرد: میزان مصرف در برخی حوزه‌ها به‌مراتب فراتر از استاندارد‌های متعارف است و حتی در شرایط عادی نیز ضرورت داشت با هدف جلوگیری از اسراف و بهره‌وری بهینه منابع، روند مصرف اصلاح شود. امروز، اما با توجه به شرایط ویژه کشور، این مسئله به یک ضرورت حیاتی و راهبردی تبدیل شده است.

رئیس جمهور با اشاره به ارزش اقتصادی حامل‌های انرژی و ضرورت مدیریت بهره‌ورانه منابع ملی افزود: گازی که امروز برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها مصرف می‌شود، در صورت مدیریت مصرف داخلی، قابلیت ایجاد درآمد‌های قابل‌توجهی برای کشور را دارد و منافع حاصل از آن می‌تواند به صورت مستقیم در بهبود معیشت و رفاه عمومی مردم اثرگذار باشد. از این‌رو پرهیز از مصرف غیرضروری و اسراف، یک مسئولیت ملی و راهبردی است.

پزشکیان با اشاره به تلاش دشمنان برای اعمال فشار بر اقتصاد کشور و ایجاد نارضایتی اجتماعی از مسیر اختلال در تأمین انرژی و خدمات عمومی گفت: اگر بتوانیم با مشارکت مردم، میزان مصرف برق، گاز و آب را مدیریت و کاهش دهیم، علاوه بر خنثی‌سازی بخشی از فشار‌ها و توطئه‌های اقتصادی دشمنان، امکان اداره پایدار و بدون چالش کشور نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha