کریس رایت، وزیر انرژی آمریکا، روز جمعه ادعا کرد که انتظار میرود تنگه هرمز «حداکثر در تابستان امسال» بازگشایی شود، و در عین حال هشدار داد که اگر ایران به ایجاد اختلال در تردد از طریق این آبراه استراتژیک ادامه دهد، ارتش ایالات متحده ممکن است مداخله کند.
رایت در مصاحبه با سیانبیسی گفت که با وجود تنشها پیرامون آتشبس شکننده بین آمریکا و ایران که در اوایل ماه آوریل با میانجیگری پاکستان برقرار شد و بعداً توسط دونالد ترامپ تمدید شد، ممکن است «در چند روز آینده» توافق دیپلماتیک با تهران حاصل شود.
وی ادعا کرد که اگر ایران کماکان به انسداد این مسیر حیاتی دریایی ادامه دهد، ارتش آمریکا تنگه هرمز را به زور باز خواهد کرد، اما انجام این کار ساده نیست.
انتهای پیام/