۱۵:۵۰

۱۴۰۵/۰۲/۲۶

دلیل امارات برای خروج از اوپک چه بود؟

اوپک
بر اساس گزارش‌های بین‌المللی امارات در راستای همکاری با اسرائیل پس از ناکامی در تشکیل ائتلاف عربی علیه ایران مسیر خود را از اوپک جدا کرد.
کد خبر : ۶۴۸۲
به گزارش هاب صنعت؛

وزیر انرژی امارات، سهیل المزروعی امروز در شبکه ایکس نوشت: خروج از اوپک یک انتخاب حاکمیتی و راهبردی بر اساس چشم‌انداز اقتصادی بلندمدت و تعهد به امنیت انرژی جهانی است. وی تأکید کرد این تصمیم تحت تأثیر ملاحظات سیاسی نیست و هیچ اختلافی با شرکا را منعکس نمی‌کند.

امارات ۲۸ آوریل ۲۰۲۶ از اوپک خارج شد. اختلاف با عربستان بر سر سقف تولید و نیاز قیمتی (امارات ۴۹ دلاری در مقابل ۹۰ دلاری عربستان) سال‌ها ادامه داشت. ناکامی در تشکیل ائتلاف عربی علیه ایران و همکاری با اسرائیل، امارات را از جمع عربی منزوی کرد.

امارات قصد دارد تولید نفت خود را به ۵ میلیون بشکه در روز برساند. خط لوله‌ای که میادین نفتی ابوظبی را به بندر فجیره در دریای عمان متصل می‌کند، فقط ۱.۸ میلیون بشکه جابه‌جا می‌کند. حتی با خط لوله جدید در ۲۰۲۷، بخش زیادی از نفت امارات ناگزیر از تنگه هرمز تحت کنترل ایران عبور می‌کند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha