۱۳:۲۸

۱۴۰۵/۰۲/۲۴

کاهش ذخایر نفت، بحرانی که ترامپ پنهان می‌کند

ترامپ
هر روز هشداری جدید از یک شرکت، مدیر، کارشناس، تحلیلگر، سازمان بین‌المللی در مورد ثانیه‌شمار بحران نفت منتشر می‌شود، اما ترامپ در مورد ایران می‌گوید: «عجله ندارم».
کد خبر : ۶۴۴۴
به گزارش هاب صنعت؛

ترامپ می‌گوید عجله‌ای در مورد مشخص شدن مذاکره با ایران ندارد.

اما آمار‌ها دیروز فاش کرد که آمریکا بزرگ‌ترین آزادسازی هفتگی ذخایر راهبردی نفت خود را هفته پیش انجام داده؛ آزادسازی از محل ذخایری که ترامپ همیشه بایدن را به خاطر این اقدام در جنگ اوکراین نقد می‌کرد.

درحالی‌که آمار‌های جدید می‌گوید، ذخایر بنزین این کشور به پایین‌ترین سطح در یک دهه گذشته رسیده، معاون سابق پنتاگون، سابرینا سینگ هم می‌گوید، قیمت بنزین روزبه‌روز در آمریکا بالا می‌رود حالا ۴۹ ایالت قیمت بالای ۴ دلار را ثبت کرده‌اند؛ او معتقد است «زمان به نفع ایران است».

ذخایر راهبردی کشور‌ها به ویژه آمریکا با هدف خاموش کردن بحران‌های نفتی شکل گرفتند، اما حالا کارشناسان می‌گویند که این ذخایر دیگر کارایی ندارند و وارد مرحله «تنش عملیاتی» ذخایر شده‌ایم؛ حتی مدیرعامل آرامکو هم می‌گویند، تعادل بازار نفت با باز شدن همین امروز تنگه هرمز چند ماه زمان می‌خواهد چه برسد به چند هفته بیشتر که یک سال دیگر هم باید صبر کرد.

با این حال وزیر خزانه‌داری آمریکا اسکات بسنت هنوز در مصاحبه‌هایش می‌گوید، عرضه را کنترل کرده‌اند، اهرم‌های زیادی برای کنترل بازار نفت دارند. 

اما مدیرعامل شورون، یکی از بزرگ‌ترین شرکت نفتی آمریکا معتقد است که به لحظه کمبود نفت در جهان نزدیک می‌شویم و آمریکا توانایی جبران آن را ندارد.

تحلیلگران اندیشکده بروکینگز معتقدند که بازار انرژی جهانی به‌شدت به ثبات غرب آسیا وابسته است و طولانی شدن تنش، بیشترین هزینه اقتصادی را برای آمریکا و غرب ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha