۱۶:۵۲

۱۴۰۵/۰۲/۲۳

سخنگوی ارتش: کنترل بر تنگه هرمز، ۲ برابر درآمد‌های نفتی برای ما آورده اقتصادی خواهد داشت

تنگه هرمز
سخنگوی ارتش گفت: نظارت ما بر تنگه هرمز، هم درآمد‌های سرشار اقتصادی به میزان حتی ۲ برابر درآمد‌های نفتی برای کشورمان به همراه خواهد داشت و هم قدرت ما را در بعد سیاست خارجی تقویت می‌کند.
کد خبر : ۶۴۲۹
به گزارش هاب صنعت؛

امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا، سخنگوی ارتش امروز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سپهبد شهید عبدالرحیم موسوی، رئیس سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح در محل مسجد گوهرشاد حرم امام رضا (ع)، با اشاره به پیروزی ایران در جنگ رمضان، اظهار کرد: ایستادگی مردم و نیرو‌های مسلح ما باعث شد دشمن به هیچ‌یک از اهداف خود نرسد. اکنون نیز علی‌رغم آتش‌بس صورت‌گرفته، ما همچنان آمادگی خود را حفظ کرده‌ایم.

وی با اشاره به کنترل کامل ایران بر تنگه هرمز، بیان کرد: اکنون غرب این آبراه در اختیار نیروی دریایی سپاه و شرق آن در کنترل نیروی دریایی ارتش است. نظارت ما بر تنگه هرمز، هم درآمد‌های سرشار اقتصادی به میزان حتی دو برابر درآمد‌های نفتی برای کشورمان به همراه خواهد داشت و هم قدرت ما را در بعد سیاست خارجی تقویت می‌کند. امروز از یک سمت تسلیحات آمریکا در پایگاه‌های منطقه‌ای‌اش نابود شده و از سمت دیگر، ما اجازه نمی‌دهیم دیگر این تسلیحات از تنگه هرمز عبور داده شود. اینها تنها بخشی از توانمندی‌های ماست که دشمن اصلا تصور آن را نمی‌کرده است.

سخنگوی ارتش با بیان اینکه شهید موسوی دکترین دفاعی جمهوری اسلامی را از دفاعی به تهاجمی تغییر داد، عنوان کرد: نمود این دکترین را ما در جنگ اخیر دیدیم که در پاسخ به حمله به یک نقطه از کشورمان، چند نقطه از تعلقات دشمن را هدف قرار دادیم. ما این دکترین را در جنگ‌های احتمالی آتی نیز به کار خواهیم گرفت.

اکرمی‌نیا با بیان اینکه در چهارچوب این دکترین، ارتش معنویت‌محور بنا نهاده شد، گفت: شهید موسوی، ایده ارتش انقلابی را مطرح کرده بود و تاکید داشت اگر پادگان‌های ارتش، حسینیه باشند، شکست‌ناپذیر خواهیم بود. امروز ارتس با پشتوانه مردم، به شکل انقلابی در صحنه حضور دارد. این تجمعات شبانه شما مردم، روحیه ما را بسیار تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از پایان این جنگ، دیگر جایی برای عقب‌نشینی وجود نخواهد داشت، اضافه کرد: با پایان جنگ و شکل‌گیری مشارکت بین ایران و دیگر کشور‌های منطقه و بدون حضور آمریکا، جمهوری اسلامی بر منطقه حاکم خواهد شد. امروز مردم ما در حال اخراج آمریکا از منطقه هستند و به زودی بساط این کشور، از خاورمیانه جمع خواهد شد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha